Thuiszorg Ma Vie staat vindt het belangrijk dat elk persoon zeggenschap heeft over de zorg die hij/zij krijgt. Ons motto is dan ook: Ma Vie, Mijn Zorg (Mijn leven, Mijn Zorg). We trachten ernaar passende zorg te verlenen voor een ieder die dit nodig heeft. Hierbij hebben wij oog voor Diversiteit, Duurzaamheid en Kwaliteit
Thuiszorg Ma Vie streeft er naar haar werkzaamheden veilig, betrouwbaar, deskundig, betrokken en met een goede prijs/kwaliteitverhouding aan te bieden en uit te voeren. Het voldoen aan de eisen van belanghebbenden, waaronder de wet- en regelgeving, is daarbij een belangrijk uitgangspunt.
Passende hulp voor niet-westerse migranten in eigen taal waarbij we jonge startende professionals de kans geven om werkervaring op te doen is tevens een van de aandachtspunten waarin wij ons onderscheiden van bestaande grote organisaties. Omdat onze medewerkers cliënten in hun eigen taal kunnen begeleiden, wordt er een goede basis gelegd voor de begeleiding van onze cliënten. Daarbij is de match tussen cliënt en medewerker van groot belang, cliënten moeten zich veilig voelen om aan hun doelen te werken. Onderdeel daarvan is dat we werken met vaste afspraken met onze cliënten.
Als zorgorganisatie zien wij het als ons plicht om bewust om te gaan met het milieu en te investeren in de toekomst. Zo willen we ons focussen op hoe wij als organisatie het milieu minder kunnen belasten als organisatie. Het digitaal werken zoals min mogelijk printen, minder gebruik maken van fossiele brandstoffen en stimuleren of over gaan op elektrisch rijden wordt gestimuleerd.
De directie van Thuiszorg Ma Vie begeleidt medewerkers om te handelen volgens het kwaliteitsbeleid van Thuiszorg Ma Vie. Voor medewerkers zijn functieomschrijvingen opgesteld waarin verantwoordelijkheden en bevoegdheden zijn vastgelegd. Initiatieven die bijdragen aan de continue verbetering van de doeltreffendheid van het KMS worden gestimuleerd. In de overleggen worden deze onderwerpen besproken en zo nodig worden acties uitgezet. Omdat leren van afwijkingen input is voor continue verbetering, hecht de directie veel belang aan het veilig melden van incidenten. Incidentmeldingen worden gebruikt voor het leren van de organisatie als geheel en kwalitietsverbetering. Kwaliteitszorg is een gezamenlijke taak van directie en medewerkers.